Samenwerken

Samenwerken … een groot woord.

Wat betekent een kerel hoog boven de veertig in deze immense blogwereld! Een vraag die ik bij mezelf vaak stel.

Wellicht ben  ik gewoon een heel minuscuul onderdeel van duizenden … wat zeg ik honderdduizend andere bloggers die elk op hun eigen manier de wereld afschuimen naar leuke items rond travel, hiking, fashion, beauty, culinary & outdoorproducts. Hierna pennen ze vol enthousiasme een review neer in de hoop gelezen/gevonden te worden.  Bovenal voor zichzelf, daar ze gefascineerd zijn in een bepaald thema en hun ervaringen graag delen met anderen.

Enkele maanden terug is het ook mij overkomen.  Na jaren van stilzwijgen (destijds onderhield ik een wandelblog onder de naam Toebakstapper) borrelden opnieuw de schrijfkriebels naar boven met als resultaat het opstarten van wandelverhaal.  Een inspirerende blog met een bezielende inkijk op reis- en wandelervaringen in binnen- en buitenland. Inmiddels ben ik drie maand verder …  tracht ik me te identificeren tussen al die andere bloggers.  Niet altijd evident, temeer eenmaal je het internet afstruint er reeds een groot aantal Nederlandstalige reis- en wandelblogs bestaan.  Mij enkel focussen op de blog zelf bleek al vlug geen optie te zijn.  Tijden veranderen en tegenwoordig gaat bloggen hand in hand met sociale media, zodoende kwam er op korte tijd een Facebookpagina, Instagram en google+ account aan te pas.

Mondjesmaat leveren mijn inspanningen resultaat . In de korte tijd van bestaan vinden bezoekers/lezers de weg naar www.wandelverhaal.be  Op huidig ogenblik zeker en vast geen spectaculaire cijfers. Rustig opbouwen is de boodschap , haast en spoed is zelden goed.  Beter actieve lezers, likers en volgers genereren die steevast keer op keer benieuwd zijn naar een nieuw wandelverhaal. Wat ben je immers met duizelingwekkende nikszeggende cijfers op papier.

Maar laat ik komen tot de clou van dit wandelverhaal. Samenwerken … uiteraard sta ik open voor samenwerkingen met marketingburelen en travel boards zolang ze aansluiten binnen de gedachtegang van wandelverhaal. Ze mogen me altijd bellen of mailen. Maar wellicht dien ik hiervoor de rollen wat om te draaien.  Mij de vraag stellen aan welke persoonlijkheid een blogger moet voldoen om uitgenodigd te worden tot samenwerking. Wat zijn de verwachtingen en doelstellingen van genaamde? Wat maakt het verschil dat ze net mij eruit pikken? Tenslotte moet het product, in casu mijn artikel een win-win situatie voor beide partijen betekenen.

Heb ik dan een nadeel enkel in mijn voertaal – het Nederlands – te schrijven. Het bereik beperkt zich uiteraard. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand “overseas” ook maar één jota snapt van mijn teksten, tenzij hij/zij google translate gebruikt. Toch ervaar ik eveneens een voordeel. Wandelen, reizen, beleven, genieten zijn meer dan hip in Vlaanderen en Nederland. Het valt me op dat meer en meer toeristische agentschappen focussen op recreatie “fietsen en wandelen”.  TOP!

Het is net die niche waar ik me op focus.  Mijn leespubliek is bovenal geïnteresseerd in wandelen: dichtbij of ver weg.  Dus regio’s of producenten die de wandelmogelijkheden in hun marketingstrategie integreren … CONTACT ME. Daarenboven gaat wandelen vaak gepaard met het lekkere leven … de ideale match voor een nieuw wandelverhaal.

Aan jullie uiteraard om te oordelen of ik de blogger ben die echt het verschil kan maken. Samen kunnen we ervoor zorgen dat de content op de juiste manier wordt ingezet.


Onderstaand een overzicht van mijn interesses en wat hier aan bod kan komen:

  • wandelgerelateerde persreizen
  • belevenisreizen
  • product reviews , wandelgerelateerd
  • natuur
  • wedstrijden en give-aways

Voorbeelden van laatste persreizen

Wil je met wandelverhaal samenwerken of zit je met een vraag? Neem gerust contact op via onderstaand formulier.